SynAlkaPono – PONDEMIA. Polski raper z pierwszą w historii komercyjną emisją muzyki na blockchain

PONDEMIA to piąty solowy album w karierze Rafała Poniedzielskiego, warszawskiego rapera znanego jako Pono. Na nowy projekt tego artysty musieliśmy czekać od wydanego w 2015 roku krążka „BUNT”.

Jak mówi sam twórca, wszystkie kawałki na płycie, która powstawała przez ostatnie lata, inspirowane są wydarzeniami z jego życia. Pomimo przeciwności losu udało się ukończyć pracę nad albumem i 23 czerwca 2021 roku miał on swoją premierę.

Informacje dotyczące utworów i gości były stopniowo odsłaniane w cyklu „Waidomości”, czyli nagrywanych „z przymrużeniem oka” spotów, które swoją formą przypominały popularne serwisy informacyjne. Pojawiające się cyklicznie na kanale ESAPE na YouTube odcinki zapowiadały nadchodzące single, przedsprzedażową edycję albumu i limitowaną kolekcję odzieży PONDEMIA. Oprócz samego Pono udział w tym projekcie wziął znany komik i stand-uper Piotr Szumowski.

Dzień po premierze opublikowany został piąty (i ostatni) odcinek Waidomości, który był wisienką na torcie przemyślanej i skrupulatnie zaplanowanej akcji promocyjnej. Wystąpił w nim aktor Bartosz Obuchowicz. W materiale możemy usłyszeć fragment utworu „Lifestyle” z gościnnym udziałem lidera zespołu Łąki Łan, Włodzimierza Dembowskiego (pseud. Paprodziad). Nie to jednak było dla widzów największym zaskoczeniem. Już w pierwszych minutach okazało się, że wideo jest hołdem twórców dla filmu „Human Traffic” (reż. Justin Kerrigan). Pomysłodawcą odwzorowania kultowej sceny, której akcja rozgrywa się w sklepie winylowym, był sam Rafał Poniedzielski.

5 ODCINEK

Z pasków informacyjnych w najnowszym odcinku dowiedzieliśmy się, że SynAlkaPono jest pierwszym na świecie artystą, który dystrybuuje muzykę bezpośrednio na łańcuchu bloków, a wszystkie osoby, które zakupiły pre-orderowe wydanie albumu uczestniczą w tym historycznym wydarzeniu. Otrzymali oni singiel promujący najnowszy album SynAlkaPono – PONDEMIA w formie tokenów, które są obecnie najnowocześniejszym, zabezpieczonym kryptograficznie nośnikiem danych i własności na świecie. Jest to pierwsza w historii szeroko zakrojona komercyjna emisja muzyki oparta o protokół bitcoina.

Od marca fani mogli zauważyć w przestrzeni miejskiej elementy outdoorowej kampanii
na warszawskich autobusach, a przy torze wyścigowym Służew w Warszawie podziwiać wyjątkowy mural, z którego po raz pierwszy dowiedzieli się jacy artyści wystąpią gościnnie
na nadchodzącym albumie.

Tracklista

  1.  Intro
  2.  Pondemia x K-Leah / prod. V6V
  3.  Szyfrem / prod. PSR
  4.  Jak wy / prod. DJ B
  5.  Skit
  6.  OMC / prod. DJ B
  7.  Tak naprawdę x Sokół x Sztoss / prod. DJ B
  8.  Ten zły x Bonson x Bartosz Obuchowicz x Maria Maj x Natalia Kalita / prod. DJ B
  9.  Skit
  10.  Nie zapomnę x Angelika Irauth / prod. DJ B
  11.  Szczerze (Boom Bap Version) / prod. SIÓDMY
  12.  Przełom x Fu / prod. FOLKU
  13.  Skit
  14.  Schody x Kabe / prod. SWIZZY
  15.  ZDMR / prod. STEEZ83
  16.  Lifestyle x Paprodziad / prod. V6V
  17.  Globetrackers x Ero x HZD / prod. THE RETURNERS
  18.  Outro

Dłuższe oczekiwanie na premierę wynagrodziła fanom zawartość krążka – na przedsprzedażowym wydawnictwie znalazły się aż 23 pozycje, w tym dwa tracki konkursowe. Wersja pre-order, za sprawą autografów i unikalnej  luminescencyjnej okładki stała się prawdziwą gratką dla kolekcjonerów.

Pomimo tego, że album PONDEMIA już się ukazał, fani jeszcze do 8 lipca 2021 roku mogą nabyć jedyny w swoim rodzaju pakiet dostępny na stronie www.pondemia.pl i stać się właścicielami motocykla SuperSoco TS w wersji custom ESAPE, do którego kluczyki osobiście dostarczy sam raper. W zestawie znajduje się również album PONDEMIA w limitowanej wersji na CD i USB z unikalnymi plikami multimedialnymi, wybrany model koszulki i bluzy oraz vape-pen PONDEMIA.

Po szczegóły odsyłamy na stronę www.pondemia.pl i na kanał ESAPE na YouTube. Warto też obserwować profile Pono i ESAPE w mediach społecznościowych, by być na bieżąco.